ЗАТВЕРДЖЕНО
Президент Федерації пінг-понгу
України
____________ Тригуб О.І.
19 серпня 2021 р.
Правила гри з пінг-понгу в Україні
2021 р.
1. Види змагань:
- змагання можуть проводитись, як серед чоловіків так і жінок окремо так і разом;
- до участі у змаганнях з пінг-понгу допускаються учасники без вікових обмежень, які отримали дозвіл лікаря;
- всі види змагань поділяються на особисті, парні та командні;
- система проведення та види змагань мають бути прописані в Положенні про змагання для кожного турніру окремо;
- кожне положення про змагання має бути попередньо узгодженим з Федерацією Пінг-Понгу України (далі по тексту - ФППУ).
2. Права та обов’язки учасника.
Учасник має право:
- вибрати один м’яч з декількох запропонованих ведучим суддею для проведення зустрічі; тип/марку м’яча визначають за Положенням про змагання;
- проводити безпосередньо перед початком зустрічі розминку на ігровому столі не більше 2 хвилин;
- на короткочасну перерву, щоб витертись рушником після кожних 6 очок; під час зміни сторін у вирішальній партії;
- взяти перерву до 1 хвилини після будь-якої закінченої партії зустрічі;
- взяти перерву до 5 хвилин для відпочинку між зустрічами;
- взяти один тайм-аут до 1 хвилини в будь-який момент протягом індивідуальної (парної) зустрічі в командних або особистих змаганнях;
- отримувати поради в перервах між партіями або під час інших дозволених зупинок в грі;
- замінити свою ракетку під час зустрічі, але тільки у тому випадку, коли вона випадково пошкоджена так сильно, що нею не можна користуватися. Ракетка на заміну надається організаторами замагань;
- зробити декілька тренувальних ударів після заміни пошкоджених протягом зустрічі м’яча або ракетки.
3. Учасник змагань зобов’язаний:
- знати і виконувати Правила, Положення про змагання, розклад зустрічей;
- виступати в охайному, чистому та гарно підігнаному спортивному одязі;
- провести всі передбачені розкладом зустрічі;
- грати в повну силу, не допускаючи навмисного програшу окремих очок, партії або зустрічей; за небажання вести боротьбу учасник може бути дискваліфікований головним суддею на одну зустріч або на ціле змагання;
- протягом всієї зустрічі залишатися всередині ігрового майданчика;
- отримати дозвіл головного судді при потребі залишити ігровий майданчик.
- перед початком зустрічі і якщо протягом зустрічі змінив свою ракетку, показати ракетку своєму супернику та ведучому судді і дозволити оглянути її;
- подякувати рукостисканням після закінчення зустрічі супернику і суддям, які контролювали зустріч;
- на випадок запізнення учасника до початку зустрічі на 5 хвилин йому належить зарахувати поразку за неявку;
- учасник, що не з’явився на зустріч або відмовився від продовження змагань без поважної причини, може бути дискваліфікований головним суддею.
3. Учаснику заборонено:
- сперечатися з суддями та суперниками;
- навмисно затягувати гру;
- тривале обтирання рушником;
- навмисне пошкодження м’яча;
- стукання м’яча перед подачею по столу, підлозі, ракетці;
- витирання рук об стіл або загорожу;
- впливати (у будь-який спосіб) на прийняття суддею рішення за результатом розіграшу;
- пошкоджувати або навмисно наносити удари (чим завгодно) по обладнанню (столу, сітці, огорожі), а також по будь-якому спортивному майну;
- діяти нешанобливо (висловленнями або жестами, вигуками або коментарями до гри, киданням ракетки і т.ін.) по відношенню до суперника, глядачів або офіційних осіб змагань;
- заважати (будь-якими діями) проведенню інших зустрічей;
4. Одяг учасника:
- одяг гравця звичайно складається з сорочки з короткими рукавами і шортів або спідниці, шкарпеток та взуття гравця; тренувальний костюм або частину його можна носити під час гри тільки з дозволу головного судді;
- основний колір сорочки, шортів або спідниці, крім кольору коміра і рукавів, повинен чітко відрізнятися від кольору ігрового м’яча;
- будь-яке маркірування або окантовка спереду або збоку одягу гравця, а також будь-які предмети, що носить гравець, не повинні кидатися в очі настільки або бути яскраво блискучими, щоб не засліплювати суперника.
5. Стіл:
- поверхня столу, що називається «ігровою поверхнею», довжиною 2,74 метра і шириною 1,525 метра, повинна бути прямокутною і знаходитися у горизонтальній площині на висоті 0,76 метра від підлоги;
- до ігрової поверхні не відносяться вертикальні сторони кришки стола;
- ігрова поверхня може бути виготовлена з будь-якого матеріалу і повинна забезпечити однаковий відскік біля 23 см під час падіння на неї стандартного м’яча з висоти 30 см;
- ігрова поверхня повинна бути матовою, однакового темного кольору з білою лінією шириною 2 см вздовж кожного ребра;
- лінії вздовж ребер довжиною 2,74 м називають «боковими лініями»;
- лінії вздовж ребер довжиною 1,525 м називають «кінцевими лініями»;
- ігрова поверхня повинна бути розділена на дві рівні «половини» вертикальною сіткою, що розташована паралельно «кінцевим лініям», і повинна бути суцільною на всій площині кожної «половини»;
- для парних змагань кожна «половина» повинна бути розділена на дві рівні «напівплощадки» «центральною лінією» шириною 3 мм, що проходить паралельно «боковим лініям»; «центральна лінія» вважається частиною кожної правої «напівплощадки».
6. Комплект сітки:
- комплект сітки складається з самої сітки, підвісного шнура і опорних стійок; ті частини опорних стійок, що знаходяться на ігровій поверхні стола, є частиною комплекту сітки, а не стола;
- сітку підвішують на шнур, що прив’язаний кожним кінцем до вертикальної частини стійок на висоті 15,25 см; довжина частин стійок, що виступають, повинна бути 15,25 см в бік від бокових ліній;
- верх сітки по всій її довжині повинен знаходитись на висоті 15,25 см над ігровою поверхнею;
- низ сітки по всій її довжині повинен прилягати настільки наскільки це можливо ближче до ігрової поверхні стола, а кінці сітки — до опорних стійок;
- сітка повинна бути з квадратними клітинами (довжина сторони квадрата 1,3-1,5 см); її верхній край по всій довжині повинен бути білого кольору шириною 1,5 см.
7. М’яч:
- м’яч повинен бути сферичним, діаметром 40 або 40,5 міліметрів;
- м’яч повинен бути виготовлений з целулоїду або подібного до нього пластику білого або оранжевого кольору, матовий та обов’язково затверджений Федерацією Пінг-Понгу України або Міжнародною Федерацією Пінг-Понгу та мати відповідне маркування;
- тип м’яча визначається в кожному Положенні про змагання окремо.
8. Ракетка:
- як мінімум 90% лопасті за товщиною повинні бути з натурального дерева;
- сторона лопаті, що використовується для удару по м’ячу, має бути з мілкозернистого наждачного паперу темного кольору та бути абсолютно однаковою за складом та товщиною з обох сторін ракетки;
- в Україні у змаганнях з Пінг-Понгу під егідою Федерації пінг-понгу України дозволяється використовувати ті ракетки, які ухвалені Федерацією Пінг-Понгу України та мають відповідне маркування.
9. Визначення:
- «Розіграш» — період часу, протягом якого м’яч знаходиться в грі;
- «Перегравання» — повторення розіграшу, результат якого не зарахований;
- «Очко» — зарахований результат закінченого розіграшу;
- «Рука з ракеткою» — рука, яка тримає ракетку;
- «Вільна рука» — рука, в якій гравець не тримає ракетку;
- Гравець «б’є» по м’ячу, якщо він торкається м’яча ракеткою, яка знаходиться в руці, чи рукою, в якій він тримає ракетку, нижче зап’ястка;
- Гравець «заважає» м’ячу, якщо він чи що-небудь з того, що він носить, торкається м’яча, коли м’яч знаходиться над чи летить до ігрової поверхні і не перетинає кінцеву лінію, не торкнувшись його половини столу після останнього удару суперника;
- «Подаючий» — гравець, який повинен першим ударити по м’ячу в розіграші;
- «Приймаючий» — гравець, який повинен другим ударити по м’ячу в розіграші;
- «Ведучий суддя» — особа, призначена контролювати зустріч;
- «Суддя-асистент» — особа, призначена допомагати ведучому судді під час прийняття визначених рішень;
- м’яч вважається тим, що пройшов «над чи навколо сітки», якщо він пролетів над, нижче або зовні виступаючої частини комплекту сітки поза столом, або якщо при поверненні по м’ячу ударили після того, як він відскочив назад над сіткою і знаходився на стороні суперника;
- «Кінцеву лінію» належить розглядати як таку, що продовжується невизначено довго в обох напрямках.
10. Правильна подача:
- на початку подачі м’яч повинен вільно лежати на відкритій долоні нерухомої вільної руки;
- подаючий повинен підкинути м’яч приблизно вертикально вгору, не даючи йому обертатися, щоб м’яч піднявся не менше, ніж на 16 см, після того, як відірветься від долоні вільної руки, а потім опуститься, не торкнувшись чого-небудь до удару по ньому;
- коли м’яч падає, гравець, який подає, повинен ударити його так, щоби м’яч торкнувся спочатку його половини стола, а потім, пролетівши над чи навколо комплекту сітки, торкнувся половини стола гравця, який приймає; в парних зустрічах м’яч повинен послідовно торкнутись правої половини стола того, хто подає і того, хто приймає; як тільки м’яч підкидається, вільна рука гравця, який подає, повинна бути прибрана з простору між тілом гравця, який подає, і сіткою;
- спочатку подачі і до удару його м’яч повинен знаходитись над рівнем ігрової поверхні і за кінцевою лінією стола гравця, який подає; жодна частина тіла чи одягу того, хто подає чи його партнера по парі, не повинні закривати м’яч від того, хто приймає;
- гравець зобов’язаний подавати так, щоб ведучий суддя чи асистент судді могли бачити, що він подає відповідно до правил правильної подачі;
- у випадку, якщо суддя вагається у правильності подачі, він може в першому випадку зустрічі об’явити перегравання та попередити гравця, який подає;
- будь-яка наступна подача цього гравця або його партнера по парі, що викликає сумнів у своїй правоті, приводить до присудження очка гравцю, який приймає;
- за наявного порушення вимог правильної подачі попередження не виноситься, гравцю, який приймає, присуджується очко;
- як виняток ведучий суддя може послабити вимоги до подачі, якщо він відмітить, що їх виконанню перешкоджає фізична вада гравця, який подає.
11. Правильне повернення:
- по поданому чи поверненому м’ячу треба вдарити так, щоби він пролетів над, нижче чи навколо комплекту сітки і торкнувся половини стола суперника одразу чи після торкання сітки.
12. Порядок гри:
- під час зустрічей один на один гравець, який подає, повинен першим виконати правильну подачу, гравець, який приймає, — правильне повернення, після чого той, який подає, і той, який приймає, по черзі виконують правильне повернення;
- під час парних зустрічей гравець, який подає, повинен першим виконати правильну подачу, гравець, який приймає, — правильне повернення, після чого партнер гравця, який подає, повинен зробити правильне повернення, потім правильне повернення потрібно виконати партнеру гравця, який приймає; надалі кожний гравець по черзі повинен виконати правильне повернення;
- м’яч вважається у грі з моменту навмисного підкидання його з долоні вільної руки під час подачі до тих пір, поки він після удару в ігрову поверхню стола не торкнеться чого-небудь, крім комплекту сітки, ракетки, яка знаходиться в руці, чи руки з ракеткою нижче зап’ястка, або до того як розіграш закінчиться переграванням чи очком.
Розіграш переграється, якщо:
- під час подачі м’яч, пролітаючи над чи навколо комплекту сітки, торкнеться її (за умови, що у всіх інших відношеннях подача виконана правильно);
- подача виконана, коли, на думку суддів, гравець, який приймає, чи пара не готові до прийому м’яча за умови, що гравець, який приймає, чи його партнер не намагалися відбити м’яча;
- гра перервана ведучим суддею чи суддею-асистентом.
Гра може бути перервана
- якщо умови гри змінилися настільки, що, на думку ведучого судді чи судді-асистента, це могло вплинути на результат розіграшу;
- для попередження гравця під час сумніву в правильності його подачі;
- для виправлення помилки в чергуванні подачі, прийому чи зміни сторін.
Гравець виграє очко, якщо:
- його супернику не вдалося правильно виконати подачу;
- його супернику не вдалося правильно виконати повернення;
- м’яч після удару його суперника перелетить за кінцеву лінію, не торкнувшись ігрової поверхні;
- його суперник завадив м’ячу;
- його суперник б’є по м’ячу двічі підряд;
- м’яч торкнувся половини стола його суперника двічі підряд;
- його суперник чим-небудь зрушить ігрову поверхню, поки м’яч в грі;
- його суперник вільною рукою торкнеться ігрової поверхні, поки м’яч в грі
- у парній зустрічі хто-небудь з суперників б’є по м’ячу не по черзі, яка установлена першим, хто подає і першим, хто приймає.
13. Партія:
- партію виграє гравець (пара), який першим набере 11 очок.
14. Зустріч:
- зустріч потрібно проводити на більшість з трьох або з п’яти партій в окремих випадках (з трьох партій виграє той, хто виграє дві; з п’яти — три);
- гра повинна бути безперервною протягом всієї зустрічі, але будь-який гравець має право на перерву до 1 хвилини між партіями зустрічі;
- право зробити вибір першому визначається жеребкуванням, гравець (пара), який виборов це право, може:
а) вибрати подачу або прийом першим, тоді той, який програв жеребкування, повинен вибрати сторону;
б) вибрати сторону, тоді той, який програв жеребкування, повинен вибрати подачу чи прийом першим.
в) в парних зустрічах у кожній партії пара, яка має право подавати першою, повинна вирішити, кому з гравців пари подавати першому:
- в першій партії зустрічі після цього пара суперників повинна вирішити, кому з гравців пари приймати першим;
- в наступних партіях цієї зустрічі перший, який приймає, буде визначений вибором того, який подає.
15. Порядок подачі, прийому та зміни сторін:
- після 2 зарахованих очок гравець (пара), який приймає, повинен стати тим, який подає;
- гравець (пара), який першим подавав у партії, повинен першим приймати в партії, наступній безпосередньо за цією;
- в парній зустрічі кожної партії після першої, коли перший, який подає, вже визначений, першим, який приймає, повинен стати гравець, який подавав на нього в попередній партії;
- в останній можливій партії парної зустрічі, якщо одна з пар набере 5 очок, пара, яка приймає, повинна змінити порядок прийому (розміщення);
- гравець (пара), який почав партію по один бік стола, наступну партію зустрічі повинен почати по другий бік;
- в останній можливій партії зустрічі, якщо один з гравців (пар) набере 5 очок, гравці (пари) повинні помінятись сторонами;
- якщо гравці не обмінялися сторонами, коли їм належало це зробити, гра повинна бути перервана суддею, як тільки помилку виявлено, а потім продовжена при розміщенні гравців, яке повинно було б бути відповідно до послідовності, визначеної до початку зустрічі;
- якщо гравець подає чи приймає не по черзі, гра повинна бути зупинена, якщо виявлено помилку, а потім поновлена з подачі та прийому тих гравців, яким належало подавати і приймати відповідно до визначеної на початок зустрічі черговості з рахунку, визначеного до виявлення помилки;
- в парних зустрічах партія повинна бути продовжена за черговістю подач, визначеною парою, яка отримала право першою подавати в партії, в якій була виявлена помилка;
- за будь-яких обставин очки, що набрані до виявлення помилки, повинні бути зараховані.
16. Ігрові умови:
- висота приміщення має складати не менше 3 метрів;
- ігровий майданчик повинен бути довжиною від 7 м і шириною від 4,5 м;
- кожний ігровий майданчик повинен бути загороджений однотонними бар’єрами темного кольору;
- бар’єр являє собою, як правило, каркас прямокутної форми з легких металевих трубок, обтягнутих тканиною чи м’яким пластиком; каркас не повинен мати гострих кутів; тканина чи пластик повинні щільно прилягати до підлоги. Бар’єри повинні бути стійкими, але легко падати, якщо штовхнути, для попередження травм гравців. Рекомендована довжина бар’єру — 1,5-2,3 м;
- освітлення ігрової поверхні повинно бути рівномірним і складати не менше 500 люкс; освітлення будь-якої іншої частини ігрового майданчика повинно бути не менше 300 люкс;
- якщо використовується декілька ігрових столів, рівень освітлення повинен бути однаковим на кожному з них;
- джерело світла повинно бути розташоване не нижче 3 метрів від рівня підлоги;
- задній план в основному повинен бути темним і не повинен мати яскравих джерел світла, у тому числі денного світла, що проходить крізь незашторені вікна;
- підлога не повинна бути ні світлопофарбованою, ні яскравоблискучою; поверхня її не повинна бути цегляною, бетонною або кам’яною, не повинна бути слизькою;
- температура в ігровому залі не повинна бути нижча ніж +16оС.
17. Суддівська колегія.
- в кожному окремому Положенні про змагання має бути визначений головний суддя (ім”я та місцезнаходження якого повинні бути відомі учасникам змагань) , який обирає склад суддівської колегії та ведучих суддів;
- головний суддя відповідає за керівництво жеребкуванням; складання розкладу зустрічей за часом і столами; призначення офіційних осіб змагань; рішення всіх питань, які торкаються Правил, включаючи правомірність ігрового одягу та ігрового обладнання; рішення питання про те, чи можуть гравці бути одягнуті під час зустрічі у тренувальний костюм; рішення про можливу зупинку гри у випадку гострої потреби; рішення питання чи можуть гравці покинути ігровий майданчик під час зустрічі; рішення питання про продовження відведеного часу розминки; прийняття дисциплінарних заходів по відношенню неприпустимої поведінки учасників;
- якщо за узгодженням з Оргкомітетом змагань деякі зобов’язання головного судді доручають іншим особам, конкретні зобов’язання та місцезнаходження кожного з них повинні бути відомі учасникам змагань;
- головному судді чи його заступнику, призначеному для виконання зобов’язань головного судді на час його відсутності, під час проведення змагань потрібно знаходитись в залі;
- якщо головний суддя впевниться, що доцільно замінити суддю або допоміжну особу зустрічі, він може це зробити в будь-який час, але не може змінити рішення, яке прийняте заміненою офіційною особою з питання, що входило до його компетенції.
- головний суддя може за власним розсудом дискваліфікувати гравця за вперту нечесну або образливу поведінку незалежно від того, отримав він подання від ведучого судді чи ні. Така дискваліфікація може розповсюдитися на зустріч, окремий вид програми або на змагання в цілому;
- головний суддя може дозволити зупинку гри, мінімально можливу за тривалістю, але ні за яких обставин більшу за 10 хвилин, якщо гравець в результаті випадковості тимчасово не здатен грати за умови, що зупинка гри не виявиться надмірно несприятливою для суперника (пари);
- головний суддя може дозволити гравцям за винятком залишити ігровий майданчик протягом зустрічі.
18. Обов’язки головного судді:
- здійснювати контроль за підготовкою місця змагань, обладнання приміщень для роботи суддівської колегії та місця для обслуговування учасників;
- доповісти в разі неготовності місця змагань або несприятливих умов їх проведення представнику організації, що проводить змагання;
- розподіляти обов’язки між суддями;
- керувати роботою суддівської колегії;
- встановити порядок організованого виходу учасників для зустрічі і виголошення зустрічей суддями;
- забезпечити учасників, глядачів і представників преси інформацією про хід змагань та їх результати;
- затвердити результати підсумків змагань, надати звітність в організацію, яка проводить змагання, та дати оцінку роботі суддів;
- розпорядження головного судді обов’язкові для всього складу суддівської колегії, представників (тренерів) і учасників;
- гравці знаходяться під юрисдикцією головного судді від часу прибуття на місце проведення змагань та до моменту, коли вони його покинуть.
19. Обов’язки головного секретаря:
- перевірити правильність заявок;
- забезпечити проведення жеребкування;
- скласти та довести до відома учасників та представників (тренерів) розклад зустрічей, затверджений головним суддею;
- вести протоколи засідань головної суддівської колегії;
- оформлювати розпорядження та рішення головної суддівської колегії;
- приймати протести та доповідати про них головному судді;
- оформлювати протоколи та всю технічну документацію змагань за затвердженою формою;
- забезпечувати своєчасне внесення результатів зустрічей в інформаційні матеріали про хід змагань;
- підготувати звіт головної суддівської колегії про змагання.
20. Обов’язки ведучого судді:
-«Ведучий суддя» — особа, призначена контролювати зустріч;
- ведучого суддю призначають на всі види змагань для проведення кожної окремої зустрічі;
- вік ведучого судді не може становити менше 16 років;
- рішення ведучого судді з розіграшу очка є остаточним;
-ведучий суддя зобов’язаний сидіти чи стояти в 2-3 метрах від стола по лінії сітки;
-визначати прийнятність обладнання і ігрових умов та доповідати про відхилення головному судді;
-перевіряти ракетки перед зустріччю та стежити за їхньою заміною під час гри;
-визначати з гравцями до виходу до столу — хто і з якого боку буде подавати;
-виводити гравців і суддів для зустрічі;
-стежити за станом одягу гравців до початку і під час зустрічі;
-не допускати гравця до зустрічі без дозволу головного судді, якщо одяг гравця не відповідає Правилам;
-пропонувати гравцю привести одяг в порядок, якщо він втратив охайний вигляд в ході змагань;
-вести рахунок партій зустрічі, відмічати їх результати в протоколі;
-контролювати порядок зміни сторін, а в парних зустрічах також правильність зміни розташування гравців, проводячи опитування учасників за кожної зміни сторін;
-замінювати ушкоджений під час зустрічі м’яч, після чого гравці мають право зробити 1-2 тренувальних розіграші; витрачений на це час в рахунок часу гри не входить;
-визначати на свій розсуд, чи вплинуло ушкодження м’яча на розіграш;
-стежити за перешкодами в грі, переграючи розіграш на свій розсуд;
-зупиняти гру, якщо побачить не передбачені обставини, які можуть вплинути на розіграш;
-контролювати порядок подач, прийомів, зміни сторін та усувати будь-які помилки;
-визначати, чи закінчений розіграш очком чи переграванням за виключенням тих випадків, коли і суддя-асистент має рівні з ним права;
-оголошувати рахунок одразу після виходу м’яча з гри на закінчення розіграшу або коли це стане можливим, враховуючи оплески або інший гамір, через вину яких оголошений рахунок може бути не почутий;
-під час об’явлення рахунку протягом партії спочатку оголосити число очок, набране гравцем (парою), якому належить подавати в наступному розіграші, а потім кількість очок, набрана суперником;
-на початку партії чи перед кожною зміною того, який подає, оголошувати одразу прізвище наступного гравця, який подає;
- на закінчення партії назвати переможця (пару) та кількість очок, набрану переможцем і переможеним;
- якщо розіграш переграється, ведучому судді рекомендується повторити попередній рахунок до початку наступного розіграшу, показуючи тим самим, що очко не було зараховане;
- в доповнення до оголошення рахунку ведучий суддя може використати жест рукою, який підтверджує його рішення:. коли очко зараховане, ведучий суддя може підняти руку, ближчу до гравця (пари), що виграв очко, до рівня плеча; на початку партії чи під час зміни подачі ведучий суддя може вказати рукою в напрямку гравця (пари), якому належить подавати. якщо з якої-небудь причини розіграш переграється, він може підняти руку над головою, щоб показати, що розіграш призупинено.
- заміна ракетки під час зустрічі без оголошення вважається дисциплінарним порушенням, яке приведе до штрафного очка, а гравець, який повторив таке порушення, повинен бути дискваліфікований головним суддею;
- рахунок потрібно демонструвати на механічних або електронних покажчиках, які повинні бути чітко видні гравцям та глядачам;
-після отримання вимоги про тайм-аут ведучий суддя повинен показати білу картку, потім він повинен покласти цю картку на половину стола гравця (пари), який вимагав тайм-аут;
біла картка повинна бути прибрана і гра продовжена за 1 хвилину або тільки-но гравець, який вимагав тайм-аут, готовий до продовження гри, якщо це відбувається впродовж 1 хвилини.
- якщо є намагання давати пораду інакше, ніж в зазначений час або іншим способом впливати на хід гри, ведучий суддя повинен попередити порадника, що будь-яка наступна спроба призведе до випровадження порадника за межі ігрової зони;
- ведучий суддя повинен показати жовту картку, якщо він робить офіційне попередження пораднику — порушнику правил, а червону, якщо він випроваджує порадника за межі ігрової зони;
- ведучий суддя може при першому сумніві у правильності подачі перервати гру і попередити гравця, який подає, без присудження очка;
- у будь-якому наступному у цій зустрічі ваганні у правильності подачі того ж гравця з тої чи іншої причини гравець програє очко; в парній зустрічі, якщо один з гравців пари попереджений за сумнівність його подачі, ніяких подальших попереджень цій парі в цій зустрічі не дається, і при будь-якій наступній сумнівній подачі будь-якого гравця цієї пари очко присуджується суперникам;
- якщо ведучий суддя вважає, що поведінка гравця на ігровому майданчику не вкладається в прийнятні норми, він повинен попередити гравця про необхідність терміново припинити вести себе подібним чином і попередити, що при повторенні подібного гравець накличе на себе штрафні санкції;
- ведучий суддя повинен показати жовту картку, коли він робить гравцю офіційне попередження, а головний суддя повинен показати червону картку, якщо дискваліфікує його;
-якщо попереджений гравець продовжує вести себе некоректно або зухвало, ведучий суддя може, якщо причина достатньо серйозна, зупинити гру і доповісти терміново головному судді для прийняття по відношенню до порушника відповідних рішень; за менш серйозні вчинки ведучий суддя може спочатку застосувати наступні штрафні санкції:
а) якщо попереджений гравець здійснює друге порушення в тій самій особистій чи командній зустрічі, суддя присуджує його супернику 1 очко, а при наступному порушенні — 2 очки, кожного разу піднімаючи при цьому жовту та червону картки разом.
б) попередження або покарання, отримані будь-яким гравцем пари, розповсюджується на всю пару, але не на порушника, в наступній одиночній зустрічі тієї ж командної зустрічі; на початку парної зустрічі пара повинна вважатися підданою раніше попередженню або покаранню через одного з гравців, який отримав попередження чи покарання в тому ж командному матчі;
в) в індивідуальній (парній) зустрічі, якщо гравець після закінчення партії поведе себе некоректно і якщо він в цій зустрічі вже отримав попередження (жовту картку), тоді ведучий суддя повинен показати йому жовту та червону картки; наступна партія цієї зустрічі повинна початись за рахунку 1:0 на користь суперника.
г) тип поведінки гравця, за який можуть бути накладені стягнення, включає в себе навмисне заподіяння шкоди обладнанню, таке як руйнування м’яча або удари ракеткою по столу, зайві вигуки або непристойні висловлювання, зволікання часу (перерви між партіями більші за 1 хвилину), навмисне вибивання м’яча за межі ігрового майданчика і нехтування правилами, які забороняють радитися під час гри;
д) у тому випадку, якщо в кого-небудь в ігровій зоні почалася кровотеча, гра повинна бути терміново зупинена і може бути поновлена тільки після надання даній особі необхідної медичної допомоги і видалення з ігрової зони всіх слідів крові.
- гравці знаходяться під юрисдикцією ведучого судді з часу прибуття на ігровий майданчик і до часу, коли її покинуть.
21. Положеня про змагання повинні містити наступні пункти:
- Мета та завдання змагань.
- Організація, яка проводить змагання.
- Вид змагань.
- Терміни проведення.
- Місце проведення.
- Програма змагань.
- Кого допускають до змагань і які установлені обмеження для участі.
- Система проведення змагань.
- Кількість партій в одиночних зустрічах змагань.
- Суддівська колегія, якій доручено проведення змагань.
- Термін подачі заявок.
- Місце та дата проведення жеребкування.
- Матеріальні умови участі у змаганнях.
- Види нагороджень.
- Тип/марка ігрових столів, мячів та іншого обладнання.
22. В ігровому залі необхідно ( за можливості ):
- встановити стіл головної суддівської колегії, на якому розмістити табличку «Головна суддівська колегія»;
- встановити стіл лікаря (медсестри) з табличкою «Лікар».
- радіофікувати ігровий зал та допоміжні приміщення спорткомплексу;
- розмістити в фойє чи в ігровому залі інформаційні щити з таблицями ходу змагань, розкладом, «Рейтингом»;
- встановити у відповідному місці щити для фотовітрин і газет, які б висвітлювали змагання.
- Забезпечити чергування аварійних служб: з електрозабезпечення; з опалення та водозабезпечення; з вентиляції та кондиціонування повітря; зі зв’язку; з протипожежної безпеки; з вантажно-розвантажувальних робіт та ін.
23. Апеляції (протести)
- Гравець має право звертатися до судді, який контролює зустріч, до початку розіграшу наступного очка за роз’ясненням або з проханням.
- Гравець має право звертатися до головного судді, якщо не задоволений роз’ясненням ведучого судді, в особистих змаганнях безпосередньо, в командних — через свого представника або капітана команди.
- Ніяка згода між гравцями в особистій зустрічі або між капітанами команд в командних змаганнях не може змінити рішення офіційної особи з конкретного факту гри, головного судді з питань проведення змагань.
- Ніякі протести не можуть бути подані на рішення офіційної особи зустрічі з конкретного факту гри, а з питань, які стосуються інтерпретації Правил — проти рішення головного судді.
- Протест може бути поданий головному судді на рішення офіційної особи щодо питання інтерпретації Правил; рішення ж головного судді при цьому є остаточним.
- Протест може бути поданий до Оргкомітету змагань на рішення головного судді з питань проведення змагань, не передбачених Правилами або Положенням про дані змагання; рішення Оргкомітету повинно бути остаточним.
- Питання про інтерпретацію Правил, які виникли після рішення головного судді, або питання про проведення змагань, які виникли після рішення Оргкомітету, може бути представлене гравцем або капітаном команди, уповноваженим подавати протест, у Федерацію пінг-понгу Украіни для розгляду суддівською колегією.
- В особистих зустрічах змагань протест може бути поданий тільки гравцем, який брав участь у зустрічі, в якій виникло питання; в командних змаганнях протест може бути поданий тільки капітаном команди, який брав участь у зустрічі, в якій виникло питання.
24. Окремі вимоги:
- У бланку заявки чи в Положенні турніру потрібно зазначати тип і колір стола, тип комплекту сітки, а також марку і колір м’яча, який використовується в даних змаганнях. Вибір обладнання повинен бути вибором того, на території кого проводяться змагання; він повинен грунтуватися на таких якостях і типах, які на поточний період схвалені ФППУ.
- Матеріал, що покриває сторону лопаті ракетки, яка використовується для ударів м’яча, повинен бути тієї ж якості та типу (марки), які на поточний період схвалені ФППУ, і прикріплюватися повинен до ракетки так, щоб торгова марка і знак ФППУ були чітко видимі .
- Схвалення і санкціонування ігрового обладнання повинно проводитись відповідно до директив, узгоджених з Радою ФППУ.
23. На одягу можуть бути:
- знак чи напис, крім реклами, спереду чи збоку загальною площею до 64 кв.см;
- цифри чи букви на спині ігрової сорочки, за якими ідентифікують гравця, або його клуб;
- знак ФППУ, малюнок якого затверджений ФППУ.
- гравці однієї команди, які беруть участь у командній зустрічі, та гравці , які створюють пару, повинні бути одягнені однаково за винятком шкарпеток та взуття.
- гравці чи пари-суперники різних команд повинні виступати в одязі, відмінному за кольором для того, щоб їх можна було легко розрізнити.
-якщо гравці-суперники носять однаковий одяг і не можуть узгодити питання, кому з них замінити його, рішення повинно бути вирішене жеребкуванням.
25. Реклама
- Всередині ігрового майданчика рекламу потрібно розміщувати тільки на обладнанні або на предметах, що присутні на ігровому майданчику; ніяких додаткових предметів для розміщення реклами не повинно бути.
- Не можна використовувати всередині ігрового майданчика флуоресцентні чи люмінесцентні фарби.
- Реклама на підлозі може бути виконана чорним або синім кольором.
- Написи і символи на внутрішній частині огорожі не повинні мати більше ніж два кольори і повинні бути не більше 55 см у висоту; рекомендується виконання їх у тому ж кольорі, що і сама огорожа, трохи світлішими чи темнішими.
- Реклама на столах дозволена тільки на бокових і кінцевих сторонах кришки стола і площа кожної з них не повинна перевищувати 200 кв.см; постійна реклама обмежується торговою маркою чи ім’ям виробника і може розміщуватись на кожній половині стола.
- Допускається по одній тимчасовій рекламі на торцях бокових і кінцевих сторін кожної половини стола, чітко відокремленої від будь-якої постійної реклами і кожна з них не повинна бути довша 70 см.
- Реклама на суддівських столиках чи на інших меблях всередині ігрового майданчика повинна не перевищувати площу 850 кв.см на кожній поверхні.
- Реклама на одязі гравців не обмежується.
26. Поради гравцям
- У командних змаганнях гравець може отримувати поради від будь-якої особи. В командній зустрічі усунутий радник не має права повернутись, за виключенням випадку, коли він повинен грати і не може бути замінений іншим радником до кінця командної зустрічі.
- В особистих змаганнях гравець чи пара можуть отримувати поради тільки від однієї особи, про яку ведучого суддю завчасно повідомляють.
-У тому випадку, якщо поради подаються сторонньою особою, ведучий суддя зобов’язаний показати червону картку і усунути його за межі ігрової зони.
27 Тайм-аут
- В командних та особистих змаганнях гравець чи пара мають право на один тайм-аут до 1 хвилини протягом індивідуальної зустрічі.
- Тайм-аут може вимагати гравець чи пара, записаний радник в особистих змаганнях чи капітан команди в командних змаганнях.
- Вимоги про тайм-аут приймаються тільки тоді, коли м’яч знаходиться не в грі.
- Якщо гравець (пара) і радник або капітан команди не можуть прийти до згоди відносно необхідності взяти тайм-аут, в індивідуальній зустрічі остаточне рішення залишається за гравцем (парою), в командній зустрічі — за капітаном.
- При одночасному поданні вимоги про тайм-аут обома гравцями (парами) або від їх імені гра відновиться за готовністю обох гравців (пар) або по закінченні 1 хвилини в залежності від того, що наступить швидше. В цьому випадку жоден з цих гравців (пар) не буде мати право на ще один тайм-аут протягом даної індивідуальної (парної) зустрічі.